Åsa assar: Instagram och prioriteringar

Det är fredag och jag sitter i soffan under fulfilten med något slags regn- eller hagelaktigt mot rutan. Jag skulle kunna skriva en lista över ställen jag har ont, men jag låter bli. Stressen började göra sig påmind igen förra veckan. Det är lite för mycket nu, kanske känns det lite mer eftersom jag är mer noggrann än effektiv om man säger så. Och noggrann innebär ju tyvärr inte heller att det blir som jag vill ha det.
 
Det är inte många veckor kvar till min examen nu. Nu ska jag bara bli godkänd på allt. "Har du någonsin blivit underkänd på något?" undrar du. Nej, men ändå. Det måste gå ihop nu.
 
Jag kan inte minnas att jag sett fram emot en examen så här mycket förut. Nu var det visserligen 15 år sen min student och 10 år sen min folhälsopedagogexamen, så det är väl si och så med minnet. Men det blir skönt att bli klar, även om jag förstås kommer sakna min fina klass och att ha mycket egentid för studier. Ja, kommer verkligen sakna det. Men jag kommer inte sakna att hela tiden tänka på vad jag borde plugga. Det blir skönt att komma hem och vara ledig. Jag hoppas det blir bra.
 
Det blir sällan som man tänkt sig, men bl.a. detta önskar jag att jag hade tid till nu:
  • läsa
  • skriva noveller och annat
  • rensa ut kläder och grejer som jag lyckats trycka in på mina 27 kvadrat
  • fotografera mer och sluta vara så ringrostig varje gång jag lyfter kameran
  • se serier och filmer
  • blogga lite ordentligare och KANSKE snygga till bloggen
 
En sak som jag kommit efter med är instagrambilderna här i bloggen, så jag bestämde nu precis att strunta i det. Jag lägger upp bilder på instagram för det är mitt sätt att bre ut mig. Jag tycker att jag är dålig på det annars. Men kanske lägger jag upp bilder här från instagram när jag känner för det. Kanske gör jag det på riktigt sen igen, vi får se. (Jag märker att en del av er antecknar nu, det är bra!)
 
Men någon bild kan jag ju bjuda på...
 
Jag har varit så upptagen att jag helt missat denna.
 
Denna upptäckte jag i går. En liten liten...
 
Jag har köpt snygga näsdukar, så numera snyter jag mig med glädje.
 
Jag har tagit snygga selfies.
 
Mina nejlkor är fina än, här 17 dagar gamla.
 
Jag har köpt den här som jag fick pengar till när jag fyllde år.
 
Den här köpte jag i går. Köpte dock inte tidning från Faktum-försäljaren som stod bredvid den långa rosaskodda försäljaren. När jag får fast inkomst ska jag bli mer välgörande.
 
Jag upptäckte att någon piffat upp statyn Främmande frukter med lerfrukter.
 
Och så har jag klämt in några promenader också. Kanske i dag också, om jag bara kommer igång med examesarbetet, som jag lagt massvis med timmar på den här veckan.
 
För övrigt:
 
Skojig notering; Om jag säger "vad är det för fel på män?" så är det alltid någon som tänker/säger "inte alla män!". Om jag säger "vad är det för fel på folk?" så fattar alla att jag inte menar allt folk.
 
Vad är det för fel på folk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0