Åsa assar: Sommaren 2015:2 Loppmarknader

Något som är tvunget på sommaren är förstås loppmarknader. Jag har varit på tre denna sommar. Här är jag på väg till den första: Brösarps loppmarknad.
 
Till exemempel kunde man köpa en ansiktslös tavla.
 
Och träningscyklar fanns det också gott om.
 
Som vanligt en hel del häftiga och udda personer på loppmarknad.
 
Och Stockholmare. (Och mamma, ser jag nu.)
 
Här är några av mina fynd.
 
Nästa dag var det dags för nästa loppmarknad, denna gång i Vitaby. (Och jag har visst tagit en till hatt-skugga-bild.)
 
Detta var den där helgen som var så himla varm. (För varm om ni frågar mig.)
 
Jag tror att jag har fotograferat den här tatueringen på någon loppmarknad förut.
 
Den här köpte jag inte, men tyckte den var fin.
 
Mamma har här handlat klart och poserar med sina och mina påsar.
 
Som vanligt charmade mamma en ung påg. Han sålde grönsaker och tyckte att mamma förtjänade en påse gratis.
 
Där nere är havet.
 
Elin gick lite i förväg och luftade ut bilen så den var åkbar.
 
Och så åkte vi tillbaks till Brösarp och beundrade våra fynd. (På bilden bara mina förstås.)
 
Sommarens tredje loppmarknad var i Maglehem och det var en blåsig dag.
 
Kul inredningsdetalj etc.
 
Auktionen var lite rolig att titta på, men i övrigt var det mest blåst och jag fyndade inte. Köpte en blombild, men inte den bästa kvaliteten och så köpte jag något mer som jag inte kommer på nu.
 
Det var den loppissommaren! Men det kommer fler bilder på gammalt skit en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0