Åsa assar: Finfika

I går besökte Elin och Ola stora staden Kristianstad och jag fikade med dem på Duvanders. Det var väldigt trevligt! Jag må föredra att spendera mina dagar alena, men jag tycker om människor också. Särskilt vissa människor. Till exempel de som bjuder på utsökt äppelmust (jag vågade inte äta något eftersom magen bestämde sig för att ha en dålig dag).
 
Det ägde rum lite shopping också. Jag fick en Hello Kitty-äggklocka (som jag redan haft nytta av) och en liten kjol på H&M:s rea. (Dock i en storlek som borde varit ganska mycket för stor för mig, som är så spinkig. Världen är tokig.)
 
Kjolen, ungefär så här.
 
Fin eftermiddag! Fina människor!
 
 
Och nu när jag ändå har er på tråden skulle jag vilja assa min mage (det skulle kännas fånigt att ta ett helt inlägg till den).
 
I kväll åt jag nämligen en så pass stor portion att jag tänkte att detta kommer sluta illa. Min mage kan ju inte hantera mycket mat i taget. Men jodå, magen tyckte det var utmärkt. (Alltså är det inte mina "OH NO!"-tankar som sätter igång besvären.) Sen åt jag lite rotfruktschips. Och amerikanskt choklad. Och några mini-marshmallows. Och det gick bra tackar som frågar.
 
Så vad har jag gjort rätt i dag? Surat? Varit förkyld? Surfat maniskt?
 
Eller kanske sovit 9,5 timmar och promenerat 4,44 km.
 
JAG VET INTE.
 
Dock; fick huvudvärk efter maten som jag ibland får. (Och det försvann som vanligt.) Och har ont i benen (a la tusen nålar eller växtvärk) som jag har några gånger per år.
 
Varför är jag så konstig?
 
Funderar på att gå till en osteopat, eftersom det också verkar lite konstigt.
 
Varsågod för kroppsuppdatering och goder afton till eder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0