Åsa assar: Förra veckans instagram

Det blev några promenader förra veckan.
 
Oftast kom jag fram till Hammarsjön.
 
Årets första tulpanbukett stod och spretade i fönstret.
 
Jag hittade lite hopp om liv.
 
En till promenad. Den översvämmade Hammarsjön.
 
Jag ordbajsade ihop en IT-uppgift och lämnade in åtta dagar innan deadline, vilket egentligen aldrig händer mig. Är i precis detta nu SÅ glad över detta, eftersom jag denna studieonsdag har kunnat ägna mig helt åt engelskaprovet i morgon (jag har alltså läst på ytterst lite...). Men främst har jag ägnat mig åt min rygg/mitt ben som gör SJUKT ont. Jag har för tillfället stretchat bort det med övning som är till för ischiasbesvär, så det lutar mot att det är det som är problemet. (Det lutar också mot att jag borde börja med yoga och stärka min stackars klena kropp.)
 
En till promenad, samma översvämmade sjö, nu med (klen) avspärrning.
 
Jag målade naglarna.
 
Och tog en till promenad. En grå men skön. (Och jo, jag kom fram till Hammarsjön.)
 
Jag räddade ytterligare en orkidé från soprummet! Fast är det med folk? Vad är det med mig?
 
Jag tog en till promenad, och tro det eller ej men solen sken!
 
Och fiskmåsarna gjorde det som fiskmåsar gör. (Det vill säga är läskiga och stiliga.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0