Åsa assar: Shopping

Egentligen skulle jag på 21-årskalas i kväll, men stormen har hindrat mig att komma iväg (och framför allt att komma hem till katterna igen), så jag får ägna mig åt annat i stället. Till exempel tröstshopping. Eller visa vad jag, trots shoppingförbud och ingen inkomst, har köpt den senaste tiden. Till exempel dessa tjusiga skärbrädor, gjorda i Sverige och allt. (Uppenbarligen ägnar jag mig inte åt att plastbanta.)
 
(Parentes (uppenbarligen): En lärare i veckan nämnde att om folk råkar få 5000 extra så köper man kläder eller vad som helst för det, man sparar ju inte. Och jag ba... jo? (I mitt stilla sinne.) Mitt inre lilla ångesthål fylls inte av shopping eller att göra av med alla mina pengar. Det ger väl snarare mer ångest? Nä, en promenad till exempel fyller väl ändå bättre? Nej, det är förstås bara jag, pga är tvärtom alla andra. Tänk att om alla hade varit som jag så hade världen varit räddad! Vilken fantastisk människa jag är. Slut på parentes.)
 
Hur som helst, ibland shoppar jag.
 
Jag köpte mig en liten korg till mina nagellack.
 
Röda korset, 30 kr.
 
Jag köpte en tandborstmugg i perfekt färg. Tydligen är den gjord av växter.
 
I
Jag insåg att Indiska-ljusen får plats i min huslykta, och blev glad.
 
Sen köpte jag förstås present till Filippa som fyller år i dag, men den presenten får hon vänta med att få. Vänta får också mor, far, syster och bror som ska få varsin nyårspresent av mig.
 
Så, nu behöver jag inte shoppa mer på länge. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0