Åsa assar: En kvinnodag och två män

Det var alltså internationella kvinnodagen, vars första halva spenderades med två män i två omgångar.
Det var 16 °C varmt i Kristianstad och detta kvinnofolk tog av någon ogrundlig anledning på sig en
massa lager kläder.
 
Vi träffade på någon slags rumpa.
 
Jaha, det var en sån här!
 
Jag kände mig väldigt ringrostig angående fotograferandet, det har ju mest blivit släktingar och mobibilder ett tag nu.
 
Sjön var grann och varm.
 
Två tidsoptimister satt i godan ro på en bänk med solen i ansiktet. (Den ena, jag, hade i alla fall inte bråttom.)
 
Vi gick tillbaks till stan och så vinkade jag medan den som var sen körde iväg.
 
Men är det 16 °C ute går det ju dock inte att sitta inne och drälla, så jag åt lite, bytte jacka och skor och gick ut igen, denna gång till Tivoliparken.
 
Jag träffade Björn och vi dök ner bland bina med våra kameror.
 
Conversepremiär!
 
Det visade sig denna dag att Björn har vissa likheter med min far. Helt klädd i fjällräven! "Det är ju så bekvämt!"
 
Nu snackar vi vår då va.
 
Vår-Åsa. (Fotograf: Björn.)
 
Björn satte sig på huk för att fotografera flaskorna där på bänken. Han hann knappt lyfta kameran och så TJOFF stod plötsligt en turist mitt i motivet. Hur kul? Cirka hundra gånger kuligare än min mage som sen dog, vilket jag ju redan berättat om. Men förutom det: EIN FRÖIDERLICH TAGE! (Eller något sånt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0