Åsa assar: Ett kalas

Ja, hej i lördagskvällen. Eller jag antar att det är söndag eller måndag när ni eventuellt läser det här. För antingen har ni lagt er eller så gör ni något annat tillsammans med andra, för ni är inte riktigt som jag, särskilt inte en lördagskväll. Min plan är hur som helst att assa min mosters lilla kalas förra söndagen, och sen ska jag försöka lägga mig. Med förhoppning om en bättre söndag än lördag. Jag har varit ganska duktig i dag på olika fronter, men hade haft en mycket mer lyckad dag om jag hade en alldeles normal mage. En sån där bli hungrig - äta något - bli mätt - leva lite - bli hungrig -  äta något osv-mage. Det hade varit fint det. Men i alla fall, kalas var det.
 
Jag packade ihop diverse presenter (mer än som syns i bild) som inte blivit överlämnade än eftersom jag betett mig lite krassligt, och så åkte jag till Brösarp med min syster.
 
Men nu var det ju min moster (och tillika gudmor) som fyllde år, och hon fick ett stenhalsband och en godispizza. Logiskt.
 
Vi kom fram till moster och de här två överraskade med sin närvaro (och att äta läsk med sked).
 
Charlie och jag hade tänkt lite likt när vi målade naglarna, olika färger.
 
Vi fick goda kakor! Jag tycker för övrigt det är synd att jag inte är två. Då hade en av oss kunnat äta kakor och den andra låta bli, och sen kunde vi se vem av oss som mådde bäst dagen efter. (Jag vill minnas av den av mig som åt kakor (dvs jag) hade ont i magen.)
 
Födelsedagsbarnet och tårtan.
 
Plötsligt öppnades dörren. Det var bara Pricken som släppte in sig själv, begåvad katt. Fast han klarade inte att stänga efter sig.
 
När vi kalasat klart åkte vi mot Brösarp igen.
 
Mamma bjöd oss på god mat och som jag redan berättat hittade vi min bror där (här i tröja som moster skickade med till honom). Nu tänker någon "oj, han har börjat med shorts och glass, det är verkligen vår i Skåne nu!". Fast nja, han har aldrig slutat med det där. Vissa är varmare än andra helt enkelt.
 
Nu ska jag fullfölja lördagsplanen. Kanske eventuellt. Vi får se lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0