Åsa assar: Förra veckans instagram

För en vecka sedan var det måndag, igen. Är det inte måndag väldigt ofta? Hur som helst, hade det varit en bra dag om det inte var för min mage. Jag jobbar på att hitta lösningen ...
 
På tisdagen hade jag inte så avancerade krav för en lyckad kväll.
 
Det blev en lyckad kväll. Rensad golvbrunn och rent hår var två mål som lyckades uppfyllas.
 
Det blev onsdag. Förlängde vägen hem från praktiken lite. Utanför bild: hundbajs. Lyckades sova åtta timmar natten till denna dag, eftersom jag försov mig. Ändå kom jag i tid. Ibland får även jag ihop det. På natten drömde jag för övrigt att mina föräldrar skulle flytta och tömde hela huset. Innan vi var klara flyttade några andra in. Det var mycket sorgligt.
 
Bestämde mig för att sitta i soffan och bara må bra på onsdagskvällen och tänka på snälla människor och ord jag träffat/hört, eftersom jag varit så huslig dagen innan. Men det sket sig en del.
 
Jag Throwback Thursdayade mig till för 1,5 år sen när jag hade mer kött på armarna. Jag saknar det köttet.
 
På torsdagen tyckte jag att jag själv var bra, men inte på anställningsintervjuer. Vi får se, helt enkelt.
 
Jag tyckte att jag förtjänade en snöklocka (som är släkt med snödroppen lärde jag mig), choklad och strumpor. Och så ett litet choklad och en ask för att fira morfars 95-årdag. Med bra mage och allt!
 
Till sist blev det fredag igen (det händer ju då och då) och jag inledde helgen med en kopp soygurt och en kallelse till tandhygienisten.
 
Helgen fortsatte med att en av mina första kompisar pratade om rasismen i min gamla högstadieort Tomelilla. Världen hade behövt fler Lindor.
 
Det blev även lördag och jag gick lite på stan och fick livskris eftersom alla verkar försöka shoppa sig lyckliga, och förstöra världen på samma gång. Själv köpte jag två par nödvändiga leggings och fotsalva till händerna. Sen återhämtade jag mig från livskris med tacosrester, choklad och tupplur.
 
Mamma twittrade att den fina björken nu skulle ner. Jag är glad att jag räddade en bit av den i pennställsskepnad.
 
Jag tillagade den här och det blev delikat.
 
I går var det söndag och det var en dag av tvång. Jag tvångsstädade, tvångsduschade och tvångspromenerade. Grått och rått var det också.
 
Tack och lov för Babel! En timmes nästan-avslappning. Jag är en människa som ser på Babel men aldrig hinner läsa böcker. Dessutom läser jag tidningen Skriva från början till slut men hinner aldrig skriva.
 
Jag slutade dagen och veckan med en kompromiss. Magen halvdog så jag fixade inte att lägga mig, satte mig i stället i soffan och skrev ner i min idéskrivbok vad som hände tidigare när jag handlade på Maxi, en novellkaraktär i min kö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0