Åsa assar: Innan vi faller

Jag är väldigt dålig på att lyssna på musik. Jag tror jag skulle må lite bättre om jag automatiskt satte på lite musik när jag kom hem i stället för att kolla igenom Instagram och Facebook.
 
Precis här skrev jag nu en liten text vad jag har emot Facebook och Instagram, men så slog konflikträdslan till och jag sammanfattar det så här: Brist på källkritik, ointressanta delningar och bråk. Funderar på att avfölja en massa på Instagram och bara följa sånt som är gulligt. Jag vet hur världen ser ut, jag kanske vinner mer på att fokusera på att må bra.
 
Men alltså, musik. Jag är dålig på att lyssna på det, trots att jag tycker så mycket om musik och har så mycket musik. Men nu är det vår och då brukar mitt lyssnande alltid öka något. Jag brukar börja med en ny spellista på Spotify varje vår, det bara blir så. "Vår 2013", "vår 2014". Brukar inte bli några långa listor, men ändå.
 
Första låten för "Vår 2015" är given. Jocke Berg och Lisa Nilsson med Innan vi faller, som de sjöng i Skavlan i fredags. Och till er som inte gillar låten bjuder jag på något ändå; här teckentolkad av mannen som förgyllde Melodifestivalen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0