Åsa assar: En paus

(Varning, här kommer ett först-gjorde-jag-det-och-sen-gjorde-jag-det-inlägg, fast Åsa style.)
 
Ni vet hur det är, man sätter sig för att skriva lite i bloggy, men just precis då råkar man smeta soygurt på sina glasögon och eftersom man är en gnutta lat (och dessutom har ont i kroppen pga se nedan) så reser man sig inte utan skriver det himla inlägget som i en dimma. Blåbärssoygurtdimma.
 
Dessutom har jag ont i min käke, förmodligen biter jag ihop för hårt. Kanske händer det när jag sover.
 
I natt när jag sov hände följande i en dröm: En svart man var på tv, han hade rakat huvud och neutrala kläder och han sa "det var länge sen jag kände en sån här kärlek" (eller något sånt). Själv satt jag i soffan och kände värmen från ett ormbo av sladdar som låg i mitt knä, njutningsfullt. Min mamma satt bredvid, hon tröttnade på tv:n, reste sig och la filten hon hade på sig på mig i stället. Det blev för varmt och jag tog bort den. Ändå väldigt neutral dröm.
 
Bilden är ett serveringsförslag och har inget med inlägget att göra.
 
Ger jag ett splittrat intryck? Jag är nog ganska trött (ja, planen var förstås att sova för ett tag sen) och stressad. S.K.O.L.A.N. Den är som en liten liten gnagare som konstant tuggar på mig. Nomnomnomnom.
 
I dag hade klassen ett träningspass som vår lärare i arbetsmiljö höll i. I träningssalar finns det en massa speglar. Jag kände mig som när jag började på Friskis och svettis vid någon gång 2007/2008. Jag stod där och såg min för smala spegelbild och tyckte att det inte var så roligt att se. Men jag fortsatte träna, fick lite muskler och spegelbilden blev trevligare att se. Men det var då, och nu är jag lika smal igen. Så där stod jag i dag. Och så tränade vi och jag kände mig som Kristianstads klenaste person. Med andra ord behöver jag träna. I morgon kommer jag ha ont.
 
Kom hem, fick en dusch, fick lite mat. Och fortsatte med examensarbetet (pillepillepill), hade lite kontakt med mina medförfattare och skrev till den ena att jag kände mig sliten och som att jag höll på att bli sjuk, då sa hon att hon tyckte jag skulle pausa i kväll. Och jag är inte den som är den, så jag har pausat sen halv sex. Carpat kvällen. Tack Lisbeth.
 
Men trots att man carpar så går tiden. Särskilt går den kanske när man själv går långsamt, för det är det jag har gjort. Jag har gjort det vanliga husliga, fast lugnt. Inte hetsdiskat för att kunna plugga vidare sen. Osv. Etc.
 
Gick lugnt till Maxi. Lyfte blicken i stället för att stressat titta på marken.
 
Fast nu mot slutet har jag börjat hetspausa. För tiden går ju som sagt trots att det är paus. Så jag har fått njuta snabbt, och har nog jobbat upp pulsen igen.
 
Jag beklagade mig på facebook angående ont, trött och krasslig och bad om uppsträckta händer och gillningar av alla som tyckte att jag borde köpa tröst i form av halsband och klänning. Hela 25 tyckte att det var en god idé, varav tre visade det med uppsträckta armar på bild. TYDLIGHET. Jag gillar't.
 
Så nu har jag beställt halsband, klänning och dessutom ett par leggings som bonus eftersom jag fick över så många på min sida. (Vad övriga 99 tycker är för mig en gåta.) HURRA.
 
Dessutom har jag i kväll ätit lakrits och kollat på Emil Jensen på svt play. Alla måste titta! Och det gör ni här.
Jag har sett Emil live så många gångar att jag nästan vet vad han ska säga, och absolut vet vad han ska sjunga, men det gör ingenting.
 
 
Nu är det verkligen god natt så jag kan återgå till pluggverkligheten i morgon. Tack för pausen den var god!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0