Åsa assar: Förra lördagen

Det har varit en jobbig skolvecka, så i dag tog jag skolledigt. Jag kunde dock lika gärna ha pluggat för jag är sur och trött och får inget gjort. Men om jag ska vara glad för något så är det att jag har god fisk i kylskåpet bara att värma, tillagad i går. Och jag har godis att äta när jag hejar på Måns. Allt jag gör i dag görs annars med tvång, och hur kul är det? Lite lust, om jag får be!  Dessutom är jag sur för att jag konstant bloggar minst en vecka i efterhand.
 
Förra lördagen tog Elin och jag en tur till våra föräldrar. Här har jag precis berättat för Elin att mamma önskar sig en liten bil i mors dags-present.
 
Vi kom fram och pappa visade sin (inte nya bil men) nya cykel. Han är 67 år och cyklar ett par mil bara så där, det är ganska imponerande tycker jag.
 
Jag satt inne i soffan och läste på inför opponering, medan Elin ägnade sig åt yoga i trädgårdslandet. Eller okej, hon sådde.
 
Till sist fick mamma med mig ut i alla fall.
 
Vi gick till affären.
 
Sen fick vi god mat innan det var dags att köra hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0