Åsa assar: En promenad med en twist

Det är höst nu. Om jag ville vara lite aktuell skulle jag kunna blogga om den blodröda månen (som jag förstås inte såg eftersom jag sov). Men i stället blir det en somrig promenad som ägde rum den 23 augusti. Nog var det lite höst luften, men sommaren dominerade än.
 
Jag tog alltså en promenad och på den klappade jag mjuka växter.
 
Nere vid Hammarsjön träffade jag på denna coola och jag frågade, på mitt självklara modiga sätt, om han ville hänga med. Det ville han.
 
Hammarsjön var pastellig, grann och lite blåsig (min skärm ville blåsa iväg och lyckades smita en gång).
 
Vi träffade på den här.
 
Vi träffade på ett gäng snäckor också. Något slags konferens, gissar jag.
 
Vi hittade en konferens med tickor också.
 
Vi klättrade upp i Ekenabbentornet och spanade ut över Hammarsjön. Jag hade ingen aning om att det finns ett Ekenabbentorn.
 
Två blyga snäckor träffade vi sen på.
 
Jag grabbade tag i mitt sällskaps hand och promenerade hemåt.
 
Snipp snapp snut, så var promenaden slut.
 
P.s. Detta inlägg innehåller lite hittepå men mest sanning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0