Åsa assar: Samlarmarknad i Degeberga

För några veckor sen var det dags för en av sommarens årliga höjdpunkter - antik- och samlarmarknaden i Degeberga. Daniel och jag åkte från Åhus tillsammans med Daniels syster och hennes dotter. Vi började med att äta. Även Elin och mamma kom dit från varsitt håll. Och sen gick vi i splittrad tropp.
 
Som vanligt fanns det stort och smått och högt och lågt. Här fluga för oklar användning.
 
Det jag kallar mammas skål fanns där som vanligt. Jag är uppvuxen med en sån här skål och var livrädd för att slå sönder den.
 
Ett slingrigt verktyg.
 
Vissa uppmaningar är lättare att följa än andra. Men ibland kan det utvecklas till tvångstankar.
 
Smurfar fanns det gott om.
 
Och några huvuden.
 
Jag undrar om det är stor efterfrågan på den här sortens skor.
 
Den här fick mig att tänka på en liknande guldig torso som hängde hemma hos min faster Gertrud när jag var liten, men som nu finns hos min kusin Martin och hans Helen.
 
Den här lilla apan har jag inte sett förut. Mamma har en katt och jag har sett fler katter. Men inga apor.
 
Världens äckligaste våg, med brun heltäckningsmatta. Undrar om den blev såld.
 
De här Muminglasen köpte jag. Köpte även glasunderlägg och några smurfar till Daniel.
 
Sen var jag mycket trött i benen och det var dags att åka hem igen. Daniel och co hade åkt lite tidigare och jag åkte till Kristianstad för att vara där ett tag. Minns inte vad jag gjorde eller hur länge jag gjorde det, men dit åkte jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0