Lucka 20

I november hade jag en härlig långhelg (som inleddes i gårdagens lucka). Jag fick sova ut i Brösarp en fredag och sen tog mamma och jag oss till mässan Moderna i Brösarp.
 
En frusen stolpe.
 
Brösarp har en egen köttaffär. Som säljer trafikoffer? Ja, det är ju bra att man tar hand om allt. Eller?
 
Mamma hittade mitt namn i glas, udda nog.
 
Det är alltid extra roligt att hitta sånt man har. Sån den här dyra grejen, som mamma har en likadan. Någonstans.
 
Mamma äger också en Lotta på pottan.
 
Och mormor och morfar hade ett sånt här!
 
En sån här byrå stod på mitt rum när jag var liten. Jag var inte alls förtjust i den. Så är det ju, gamla omoderna saker... Fast nu tycker jag förstås den är fin, och jag tycker att den förtjänar att flytta upp från mina föräldrars källare (detta har jag sagt eller skrivit förut känner jag nu).
 
Mamma hittade en stol som såg väldigt inbjudande ut.
 
En sån här väska hade mamma förut, de tycker jag också är himla fina nu. Men vem orkar bära en handväska i handen hela tiden (och inte över axeln)?
 
De här hade jag nog köpt om det inte var för att jag nyss köpt nya skor.
 
En söt liten väska med oklart användningsområde.
 
Den här farbrorn var framme och kände på kvaliteten på den här klänningen och tyckte att den hade varit fin på frun. Sött tyckte jag.
 
Fint tyg på en vägg, tänker jag.
 
Sen gick vi ut i Brösarpsvintern.
 
Och himlen var rosa på träden.
 
Jag var förstås tvungen att köpa mitt namn. Och en fin ugnsform.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0