Åsa assar: Två loppmarknader

Hej hej, sämsta bloggaren här!
 
Jag har semester nu och var i Brösarp ett par dagar. Mamma skulle gå på promenad med sin kusin Eva Britt så hon tittade in och uppmande mig till skärpning. Så här kommer ett inlägg! Dock märker jag att det är lite kämpigt. Jag är nämligen glasögonlös sen i fredagskväll. Detta för att jag (eller kollega till mig, jag jobbar trots allt på ögonmottagningen) upptäckte att jag går runt med för starka glas. Så då tänkte jag att jag lika bra kan gå utan. Men så här vid datorn känns det inte så skoj. Jag som ska skriva en bok på semestern (drömma kan man ju)! Jaja, jag ska till optikern i morgon hur som helst
 
Förra helgen var jag på två loppmarkander, som traditionen kräver.
 
Vi började med Brösarps loppmarknad på lördagen.
 
Fina Filippa var där.
 
En julgransfotgran.
 
Sjömän och gråtande barn fanns att köpa som vanligt.
 
Och motionscyklar.
 
Vi träffade på Elins gymnasiekompis Elna och hennes syster Sigrid. De hade fyndat snygga stolar.
 
Det regnade en del denna loppisdag, skönt då med paraply.
 
Jag köpte inget på Brösarps loppis, men mamma och Elin hittade varsin vit blus som båda passade mig utmärkt. Den ena från Polaren och pyret. Sen nästa dag åkte vi förbi Brösarps backar till Vitaby loppmarknad.
 
Framför mig i bilen satt en annan bilfönsterfotograf.
 
I Vitaby fanns det gott om folk, tomtar och korvkioskkö.
 
Och gråtande barn så klart.
 
Sen åkte vi hem igen med våra fynd. Jag köpte två par jeans, två linnen och en Gabrielkeramik-skål med texten Kärlek, och några böcker. Dumt nog fotograferade jag detta bara med mobilen och är för lat för att fixa nu.
 
 
Eventuella stavfel i detta lilla inlägg skyller jag på mitt brytningsfel.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0