Lucka 17

Det blev september och jag tog tåget till Brösarp via Tomelilla.
Jag fick vänta en stund i Tomelilla och beundra tveksam skyltning.
 
Utanför Hasse och Tage-museet. Inte så många dagar senare dog Hasse Alfredson.
 
Framme i Brösarp hittade jag pappa i byggartagen, med hjälm och allt.
Det var skönt att se, för bara några veckor tidigare trillade han illa där ute.
Han fick hämtas med ambulans, men är tack och lov är han återställd nu.
Och garaget är nästan klart.
 
Mamma och hennes gulliga dator.
 
Mammas elefantplantsbebisar.
 
En av dagarna följde jag med mamma till kyrkan.
 
Två amerikaner var på besök och det var en trevlig och svängig stund, tyckte tant Åsa.
 
En kul grej i september var när den annars hysteriska Harry stod helt still i sin nya regnkläder och
Agnes undersökte och fnös åt sin konstiga lillebror.
 
Söta va?
 
Jag berättade ju att vi spontanköpte en säng till stugan i somras. Och äntligen var det dags för leverans!
Den skulle komma denna fredag någon gång mellan klockan 17 och 18. Jag var en aning sen från jobbet och vi kom därför iväg lite sent från Malmö. Klockan 17.20 var vi framme och ända fram till klockan 17.58 trodde vi att han hade varit där med sängen och vänt. Men DÅ kom bilen. Där peakade 2017, ungefär. Grejen med den här nya säng är alltså att vi får plats. Den är 35 cm bredare än den gamla. Dessutom är den bredare än sängen vi har här i Malmö. Det sorgliga är att vi bara har sovit i vår ljuvliga breda Åhussäng en natt. Hoppas det snart är dags igen...
 
Slut på septemberluckan!
Hoppas ni får en skön tredje advent utan stress och måsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0