Lucka 22

I slutet av november köpte vi en gran, en liten och söt som inte är huggen utan planterad. Tyvärr doftar den inte, så det är nog ingen rödgran. Observera Sambon i bakgrunden, ni vet den som var lång och skranglig men som vi klippte ner så den var helt utan blad. Men ser ni här då!
 
Doris accepterade läget. (Ingen katt (eller hund för den delen) har försökt välta granen.)
 
 
Innan jag börjar med vad den här luckan egentligen handlar om - kolla hur snygg Sambon är nu då!
 
Vad den här luckan ska handla om är alltså hur vi har julat till det här i lägenheten.
 
Men först en bild från stan!
 
Hur som helst, minitomtar och en snögubbe som mina förra kollega Christel gjort.
 
I granen hänger bland annat fåglar i olika färger. Jag är uppvuxen med såna och blev glad när jag hittade ett oöppnat paket på Röda korset i Kristianstad för några år sedan.
 
Granen (innan fåglarna och lite annat visserligen).
 
Jul i köket.
 
Den här julkatten köpte jag nyss.
 
Tomten till vänster är nog det jag äger som jag är allra mest rädd om.
Min fina tomte som varit med de flesta jular, rätt så säker på att jag fick den av mormor.
Tomten till höger då? Jo, den hittade jag på Erikshjälpen i Kristianstad för 12 kr för ett par år sedan.
Jag blev väldigt förvånad!
 
Vi har mistel! (Egentligen är den från ett julkort jag fick av Petra för några år sedan.)
 
Sovrumstomtar.
 
Garntomte som vaktar mina juveler.
 
Julhunden.
 
Julhästen.
 
Yngve. (För er som känner till Brösarp kan jag berätta att jag fått honom av Maja och Kerstin.)
Och sist men inte minst, Agnes och jul-Kitty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0