Lucka 19

Jag har hunnit vara kulturell några gånger i år och jag har även ätit en del god mat. Det kommer denna lucka handla om (det blir mest mat).
 
I februari var jag med mina kollegor Petra, Johanna och Pia och såg En droppe midnatt med Jason Diakité. Väldigt trevligt och fint! Innan dess var tre av oss och åt på Mello Yello vid Lilla torg. Den enda bild som togs denna kväll är en suddig bild på några chokladpraliner vi fick gratis eftersom vi fick byta bord. Inte särskilt bloggbart alltså, men det var en fin kväll.
 
En kväll i slutet av april gick Anna och jag och såg Fröken Julie. Den tyckte vi om! Vi åt mat också kan ni tro, det finns bild men jag minns det som ytterst gott. Regnbågslax var det, på Victors på Lilla torg.
 
En dag i maj åt Daniel och jag god falafel på Malmö saluhall.
 
I juli när jag fortfarande jobbade hade Daniels sommarlov i Åhus redan börjat. Jag var där en helg och vi firade vår 3-årsdag i förskott med att äta gott på Åhus bryggeri. I bild min fish and chips. Det fanns inte plats att sitta utomhus och inne var det ännu varmare. När vi ätit satte vi oss i hamnen en stund. En fin kväll.
 
Till sist började min semester, och även då åt jag, till exempel denna sallad på Bahlsam i Åhus. (Vi har inte bara ätit ute, men av någon anledning lockar det mer att fotografera utemat.)
 
När semestern tog slut fortsatte vi äta! Här äter vi fiskgryta i Slottsträdgården.
 
I början av september åt vi pizza på Mastio för att fira Daniels pappa som fyllde år. Så sjukt god pizza, och jag är imponerad över hur de slängde ihop en egen pizza till mig eftersom jag inte äter ost (okej, de kanske tog den vegetariska och tog bort osten och la till lite kött. Men ändå imponerad! De kunde lika bra gjort som de flesta andra pizzerior (=ge mig vad jag beställer men utan ost = inte så kul.))
 
Kolla, fish and chips igen! Denna gången på Green lions inn tillsammans med Daniel och Kristofer. Också gott och jag blev lite för mätt. Jag minns att vid ett bord i närheten satt ett sällskap där en man tagit över totalt. Han pratade om att det var svårare att bli racerförare än austronat.
 
Så här snygga var vi när vi åt maten ovan.
 
Hör och häpna, redan dagen efter var vi hungriga igen. Då åt vi på Shiso burger, tonfisk för min del. Gott!
 
Jag har faktiskt ätit söta saker också. Jag har dock en tendens att bli för mätt för efterrätt. Men kolla här då! Glass med karamelliserade popcorn och salt kolasås som Daniels syster bjöd oss på när vi var och hälsade på dem i deras nya hus.
 
Det godaste jag ätit i år kan ändå ha varit denna tomatsås som Daniel lagade till mig när jag var sjuk (men höll på att bli frisk, för jag kan inte äta när jag är sjuk). Jag blev nästan som ny igen.
 
Nu i december gick Anna och jag på Intiman och såg Lars Noréns Episod. Jag tror att vi kom överens om omdömet "helt okej". Rätt så mörk och tragisk, och komisk också så kanske tragikomisk helt enkelt. Om relationer och (brist på) kommunikation.
 
Efteråt gick vi till Grand öl och mat. Jag åt detta goda, det är röding med tillbehör. Annas och min gemensamma vän Markus dök också upp en stund och det var mycket trevligt att se honom. Dessutom var Litte Jinder där, berättade Anna. Fin kväll!
 
Till sist en bild på mig (och Tingsek) innan jobbets julfest (observera kinaskorna, men glömde visst ha på diademet när bilden togs). Inte så kulturellt kanske, men men. Mycket bra klänning som jag haft i många år och plockat fram ibland, varsågod miljön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0