Lucka 17

 
Hur har ni haft det med hälsan i år? Aha, okej, mhm, mm. Jag? Jo, i februari fick jag influensa och sen blev jag sjuk igen i mars och sen en gång till i maj. Det var inte särskilt kul, om man säger så. Jag är dessutom väldigt dålig på att vara sjuk.
 
Jag har varit hos läkaren och det var inget fel på mig, så jag hade bara lite otur alltså. Jag har ändå försökt lista ut något sätt att hålla mig frisk (förutom detta undermedel, som kanske inte hjälpt ett dugg, vad vet jag) och tanken är alltid god men jag är halvkass på att genomföra planer. Nästa år kanske?
 
Det jag har försökt är att dela upp tiden i dagar om tre. Första dagen har jag fått bestämma om jag ska träna, ta en promenad eller göra avslappningsövningar. Om jag då valt att ta en promenad, så har jag nästa dag fått välja träning eller avslappning. Tredje dagen får jag då göra det som blivit över. Sen börjar det om igen. Men det har blivit betydligt mer sporadiskt än tänkt. Hoppas det lossnar, jag behöver det. (Jag kallar det för TAP.)
 
Jag har gått på yoga några gånger.
 
Jag har fortsatt gå på kiropraktisk behandling, vilket förmodligen hjälpt min rygg att hålla sig okej. Jag har aldrig så där tokont längre. Sen har jag även börjat gå på massage, vilket kanske hjälpt ännu mer och jag tror det kan bli bättre och bättre.
 
Jag har IBS, det har inte gått över, tro det eller ej. Kunde varit bättre men det är som det är. Precis som mitt psyke, hoho. MEN om jag nu kommer igång med TAP så trooooor jag att detta kan vara bra för allt.
 
Nu känner jag mig som 82 år. Har pratar jag på om min värkande kropp och mina sjukdomar. I morgon blir det nog en roligare lucka! Jag kände bara att jag behövde få med det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0