Lucka 2

Efter julen kom nyår i vanlig ordning och vi hade besök av denna rakethatare. Stackars Chivas! En annan det var synd om var Daniel som blivit sjuk under julen och sen när jag kom tillbaks till Malmö efter julfirande så blev det bara värre och värre. Han var så svullen i svalget att han inte kunde prata. Han skrev till mig på mobilen. Han kunde inte äta, men drack några liter blåbärssoppa lååååångsamt. Halsprovet visade inget. För att göra en lite längre historia kortare: dagen innan nyårsafton väckte Daniel mig och då hade den spräckts - HALSBÖLDEN som vi inte visste fanns. Vi tog oss till kvälls- och helgmottagningen och fick för första gången bra hjälp (både vårdcentralen och 1177 var värdelösa. Jag ringde 1177 efter att bölden gått sönder och ändå sa de att det bara var halsfluss). När bölden väl hade tömt sig blev han snabbt bättre.
 
Jag var SÅ tacksam att vi kunde fira nyårsafton ordentligt! Det blev förstås ingen fancy matlagning men pizza beställdes och jag dukade bordet lite snabbt. Ingen blåbärssoppa.
 
Slutet gott, allting gott.
 
P.s. Hoppas du får en fin första advent! Kom ihåg att tända ljus, och sen släcka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0