Lucka 20

I början av månaden hade jag långhelg, det vill säga jag var ledig även måndag och tisdag. En snilleblixt som jag fick när sommarsemestern var slut. Långhelgen började på fredagen med julbord på Sankt Markus vinkällare, tillsammans med Daniel, Kristofer och Renate.
 
Deras julmustutbud var löjligt.
 
Men maten var god och det var ett mysigt ställe.
 
Daniel tappade en knapp, som tur var hade jag på mig min lussekatt från Polly rocket som han fick låna.
 
 
Det fanns tomte och gran.
 
Varsågoda för kalenderns suddigaste bild, ibland går det ju så fort att det bara är till att sikta och trycka. Här är det söndag och vi är i Limhamn för att lämna av Harry hos Daniels föräldrar, eftersom vi skulle åka på utflykt.
 
Först körde vi en kort sväng till Åhus för att lämna lite böcker. Under lördagen hade nämligen projekt rensning och ommöblering påbörjats av Daniel.
Nästa gång hoppas jag vi stannar lite längre i Åhus.
 
Sen åkte vi vidare till Brösarp för att fira pappa som fyllt år. Pappa spelade musik på en av vinylspelarna och berättade sen att det var Daniels julklapp som spelade musik. Fint va!
 
Mamma hade gjort färgglad och god kaka och innan dess åt vi god mat. Sen körde vi hemåt igen, med vinylspelaren i bagaget. Vi hämtade Harry i Limhamn och jag blev klippt av Daniels mamma.
 
Det var väldigt bra med några bonuslediga dagar i Malmö, så jag kunde köpa lite julklappar och minska stressen något. Rensning och ommöbleringen fortsatte också. Daniel letade upp vindsförrådet, så vi kan utnyttja det också lite.
 
Harry underhöll genom att lura ut mig på en bonusrunda, men det visade sig att han bara ville springa med luften i pälsen och nosen i marken för att dofta efter en tik som löpte (förmodligen). Sen på natten drömde han så att han nästan ylade.
 
Bra långhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0