Lucka 9

Sommaren var lång och varm, så här kommer en allmän sommarlucka! Harry inleder.
 
Vi skaffade ett insektshotell och ett solitärbi flyttade in. Det hann lägga fyra ägg (eller vad de nu lägger, orkar inte googla) innan det tyvärr inte kom tillbaka igen. Förhoppningsvis tittar fyra små nya bin ut till våren i alla fall.
 
En dag åkte jag till Anna i Lund. Vi gick på botaniska trädgården och sen åt vi paj på takterassen i Annas hus.
 
Jag tycker om tak och jag undrar vilka som bor här.
 
En gång fick jag vara hundvakt en stund medan Anna handlade. Hunden heter Santos och är Annas mammas hund. En helt annan typ av hund än Harry. Anna och Santos följde mig till dörren sen, ända in för han gick helt enkelt in, för stark för att hålla emot. Han luktade sig fram till min dörr och innanför började Harry skälla.
 
Sen blev det plötsligt midsommar.
 
Daniel fixade god midsommarmat. Kristofer var vår gäst och vi spelade Alfapet och åt jordgubbar.
 
Sen fortsatte vi midsommar i Åhus.
 
Sen var jag i Brösarp också och träffade min bror. Lite mer om det besöket kommer i en annan lucka.
 
Daniel och jag åkte och shoppade lite. (Jag är inte i bild.)
 
Så här fint blev det i vår hörna i Åhus!
 
Så där ja, allmänna sommarluckan är slut! Fast jag har förstås fler bilder så det blir en del 2 i morgon, hurra! Hoppas ni får en fin andra advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0