Lucka 16

En helg i augusti på min semester åkte jag hit, hem till Brösarp. (Ärligt talat, bilden verkar vara från i maj omkring mors dag, men det är en fin bild! (För att vara en bild tagen med min gamla mobil alltså.))
 
Dit åkte jag hur som helst i augusti för att promenera till manuskurs tillsammans med mamma.
 
Det var väldigt trevligt och givande, precis som förra året.
 
Och som vanligt tänkte jag att "efter detta kommer jag väl loss med skrivandet" men så har det inte blivit. Jag skrev en novell till Skrivas novelltävling, utan framgång. Fast det kan väl räknas som en framgång att jag skrev en novell, hurra! Sen fick jag frågan av en av kursmedlemmarna om jag ville fortsätta läsa hennes berättelse och ge feedback. Det gjorde jag och det var också givande. Hon har också lovat ge mig feedback när jag kommer vidare. Eller om kanske jag ska skriva [gråtemoji]. Nu har hon tagit hjälp av en riktig lektör och jag skulle inte bli förvånad om det blir en bok av det.
 
Sen åkte jag till Åhus igen via Kristianstad (vilket är en himla omväg men enda vägen om man åker buss). Pappa följde mig till bussen. När jag stigit av i Kristianstad var Björn snäll och kom och väntade tillsammans med mig på kvällens andra buss. Det var en väldigt rolig väntestund. Och i Åhus kom Daniel och hämtade mig med cykel, så jag blev både lämnad och hämtad på säkert vis. (Detta sista har alltså inget med manuskursen att göra men jag ville ha med det, så är det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0