Lucka 20

En dag i oktober vaknade vi upp och det var ingen vanlig dag, det var nämligen Daniels 40-årsdag. Efter lite kalas i lägenheten var det dags för överraskningsresa till Köpenhamn, det var Daniels syster och hennes man som står för överraskandet. (Nej, det är inget ord.) Jag hade känt till att vi skulle till Köpenhamn sen i somras, så det var skönt att äntligen sluta försöka undvika att avslöja mig.
 
Jag vill göra er uppmärksamma på att detta alltså är mobilbilder, visst är min nya mobil fantastisk på foton? (När jag skriver dessa rader inser jag helt random hur längesen det var sen jag sist var utomlands. Ska inte skriva hur längesen det är, för hur lite man än bör resa ur miljösynpunkt så är siffran jag tänker på inget annat är pinsam. (ÄR Köpenhamn ens utomlands för övrigt?)) 
 
 
Lite ölprovning på Mikeller bar. (Det är inte bara Daniels öl.)
 
Jag som inte dricker alkohol fick också dricka.
 
 
<3
 
 
Onkel Danny!
 
Vi var lite här och lite där, men vi skulle främst till Ködbyens fiskebar på Fläsketorvet (vad kul det var att skriva på danska fast på svenska liksom), för avsmakningsmeny på hela sju rätter. Det var väldigt gott! Särskilt imponerad var jag av att de alkoholfria dryckerna jag fick matchade maten så himla bra.
 
Några timmar senare var Joosefin och jag trötta och lämnade Danmark. Vi övergav pojkarna på en udda bar som jag vill minnas hette Rubys. (Kanske var det där Daniels brosch med den lille vite hopperabbiten på skuttade ifrån honom.) I bild: Tivoli som tydligen är öppet mitt i natten, men vi gick till tåget i stället. Några timmar senare var Daniel och Per också hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0