Lucka 23

För drygt två veckor sen var det dags för julbord med Daniel, Kristofer och Renate.
 
Innan vi fick gå in blev vi tvungna att stå utomhus på en liten innergård och dricka glögg. (Eftersom jag är en rebell som dessutom inte tycker om glögg så tog jag ingen ändå.)
 
När vi väl kom in så sa de "egentligen ska ni dricka glögg innan ni får komma in". "DET HAR VI REDAN GJORT!" skrek vi och trängde oss in. Nej, det gjorde vi inte men det var nära.
 
Jag beställde julmust, och den höll samma tråkiga nivå som förra årets julbord (det julbordet hade Apotekarnes vanliga, och här var det alltså Nygårdas vanliga). Julbordet var inte särskilt bra heller, inget som var jättegott tyckte jag. Dessutom skryts det på hemsidan om många vegetariska och veganska alternativ, undrar var de gömde dem. Och godisbordet var ett skämt.
 
Vi var på Årstiderna i Kockska huset, om ni vill veta var ni inte ska äta julbord. Vi har nu börjat sätta betyg och föra statistik för att hitta det optimala julbordet (vilket kan ta ett tag för vi håller oss förstås till ett julbord om året). Trots det dåliga betyget var det en mycket trevlig och rolig kväll med fint sällskap och det överväger förstås!
 
Eftersom det är dan före dopparedan och ni förhoppningsvis börjar känna er avslappnade och redo för julen så orkar ni nog kolla på lite fler bilder, så jag klämmer in lite mer julighet i denna lucka.
 
Dags för julkonsert!
 
Det var Anna och jag som ställde oss i denna mycket långa kö som sen även växte på sig efter oss. Hur många kan man klämma in i en kyrka egentligen?
 
Vad var det då som hände här i Sankt Johannes kyrka? Jo, det var Vegakören som sjöng väldigt vackert.
 
Och så var det gästartisterna bröderna Gustaf och Viktor Norén med band.
 
En del traditionella julsånger sjöngs och spelades men även en hel del icke-traditionellt och något som inte var särskilt juligt men vackert ändå. Kvällen avslutades med en stycken allsång, det var fint att få vara med om det. En fin och stämningsfull kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0