Lucka 3

Trots att jag är en person som är rätt så trött på det här med konsumtion, med tanke på miljön och att det finns ett sånt himla överskott av grejer, så har jag köpt saker i år. Men mycket second hand. Här kommer en del av det jag handlat.
 
Jag köpte en kamera! Det dyraste jag köpt på länge. Min fina vän Emma följde med när jag köpte den. Det är en Fujifilm X100F och är snygg, lätt och tar bra bilder. Köpte den främst för att jag konstant lät bli att ta med min systemkamera (som jag haft i nio år), som trots att den inte är så stor, är ganska klumpig och förstås tyngre än denna. Min nya kamera följer med mycket oftare. (Bilden är tagen med mobilkamera, det är ingen spegelbild.)
 
Jag köpte en bil (mina kusiners mosters bil närmare bestämt) för att Daniel skulle kunna ta sig lite smidigare till sin LIA-plats (praktik). Lagom till alla hjärtans dag. Visst är jag godhjärtad? Vi tog tåget till Kristianstad och körde hem bilen därifrån. Daniel körde förstås. Det är min bil men ännu har jag inte kört den. Någon kanske reagerar på att jag köpte en kamera och skrev att den var den dyraste jag köpt på länge, det stämmer än - kameran kostade mer än dubbelt så mycket som bilen. Och så kanske någon reagerar på att jag försöker tänka på miljön och så köper jag en bil. Så kan det gå. (Men den drar inte mycket och vi använder den inte mycket. Från och till är den väldigt svåranvänd dessutom eftersom den ibland vägrar starta och/eller stannar mitt i vägen.)
 
Kläder har jag köpt. (Second hand.)
 
Second hand! 
 
Second hand! 
 
Second hand!
 
Inte second hand, men en mycket bra jacka.
 
Second hand! (Varför blev denna bilden smalare än de andra? Det är inte ALLTID kul att göra julkalender, så mycket kan jag avslöja.) Ser ni en annan ny sak på bilden? Blev tvungen att köpa ny mobil i höstas. Den är avlyssnad av Kina men den tar bättre bilder än den förra, så det jämnar ut sig antar jag. Med andra ord borde vissa luckor innehålla lite bättre bilder tack vare ny kamera och ny mobil.
 
Ny jacka till Harry också.
 
Och en ny säng! 
 
Nya skor, främst till jobbet, fast de gula hade jag nytta av hela sommaren också. Nya sneakers köpte jag också, det var väl i år? Och snigelklänningen (den kommer på bild senare), det var väl också i år? (Känns viktigt att veta. Eller...?)
 
Spikpannband, avbryter huvudvärk ibland. Tips! 
 
Några Rings and things har det nog blivit i år... Och en kattbrosch.
 
Köpte ringar. Den översta har dock gått sönder. 
 
Köpte smycken på marknad av Made by Essmo (kaninen var till Daniel, men tyvärr hoppade den iväg i natten i Köpenhamn. Mer om det en annan dag kanske.)
 
Fiskar och böcker har jag också köpt i år. Och en kruka som matchar en annan sak i min ägo.
 
Och sist men inte minst, en julkalender till Harry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0