Lucka 1

Hej och hjärtligt välkomna till årets version av min julkalender! Eller "Åsas egna julstress" som min kusin Pernilla kallade det nyligen. För er som råkar titta in för första gången kan jag berätta att detta är min gamla blogg som jag tröttnade på och så övergick den till att vara en blogg som uppstod lagom till jul i form av julkalender. I början bestod den mest av gamla bilder jag tagit, men när bilderna tog slut fick kalendern helt enkelt handla om vad jag hittat på hela året. En kalender om mig. Mycket spännande eller hur!
 
Denna första lucka kommer i vanlig ordning redovisa vad jag gjorde förra julafton. I bild ovan Brösarpsgranen.
 
Och här har vi julen 2019:s julväder. Kunde lika gärna vara en dag i mars.
 
Min bror och i bakgrunden min syster och jag.
 
Min syster som stickar/virkar som hon alltid gör. (Jag är rätt säker på att hon stickar här, menar bara att hon alltid gör det ena eller det andra).
 
Och kolla vem som dök upp! Min sambo Daniel firade jul med oss eftersom hans föräldrar och syster med familj hade flytt utomlands.
 
Det här hade varit en fin bild och jag lyckats fokusera. (Väljer en lite mindre version på denna bild så ni ska slippa få huvudvärk.) Tyvärr är detta tydligen enda bilden jag tog på mamma denna julafton, och pappa finns inte alls med på bild. Dåligt!
 
Nej, här var visst en bild till på mamma! (Orkar inte ändra texten ovan. Men orkade skriva denna parentes. Fundera på det en stund.)
 
Jag tror att allt detta var mina julklappar. Älskar att öppna presenter, men detta är för många. Jag bor på 42 kvadrat med en man och tre djur, var ska vi ha allt? Men ge mig gärna julklappar. Ändå.
 
 
Gulliga! Jag ser på klockan i bakgrunden att denna bild togs strax innan Daniel körde hem till Malmö och djuren. (Harry och katterna hade inte bara sällskap av varandra denna dag, utan Harrys pappa Chivas var också där för husse och matte hade ju åkt utomlands).
 
Nu säger jag tack och hej från denna första lucka med några av julklapparna jag fick.
 
 

P.s. Ett nytt inlägg kommer (förhoppningsvis) dyka upp här klockan sju varje dag fram till och med julafton (förinställt så klart). Jag gissar att jag kommer tvingas lägga upp länk på Facebook. Eller så låter jag bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0