Lucka 10

Hej och välkommen till läs- och skrivluckan! Jag har läst även i år, fler böcker än förra året, ändå känns det som det gått lite trögt med läsandet. Den här har jag läst (skriven av Elin Ek, Grynet ni vet?) för att få lite inspiration till skrivande. Så här i efterhand minns jag inte riktigt om det fungerade. Men det fanns delar i den som jag önskar att jag skrivit (men om jag hade skrivit det hade jag ändå fått sudda det, för uppenbarligen gavs boken ovan ut före min. Vill ju inte bli anklagad för plagiat).
 
Jag befann mig vid ett tillfälle på en kyrkogård för research till min barnbok som jag skriver på ibland. Det var bra. Och det som var allra bäst för mitt skrivande var att jag fick kontakt med en manuskurskompis igen (samma som förra året, jag tror jag skrev om det då). Jag läste hennes i stort sett färdiga manus och gav feedback och hon läste mitt och gav mig väldigt mycket hjälp, som fick mig att komma loss. Så jag har faktiskt under en period skrivit mycket på denna barnbok i år. Hurra! Sen kom jag av mig. Det dök upp en person i min bok som jag inte riktigt visste hur jag skulle hantera. Men jag tror att det kommer lossna.
 
Jag köpte denna mapp och organiserade mig lite. Och jag skrev två slags texter/noveller eller delar av och började på en novell. Men jag kom av mig. Det är lite så jag är. Jag börjar, och så kommer jag av mig. Ibland slutför jag, ibland inte. Jag känner mig lite missnöjd med detta nu. Pandemin har ställt in det mesta, och ändå skriver jag inte, som jag borde hinna med?
 
Nu lite böcker jag läst i år. Med eller utan kommentar.
 
Den här borde jag nog läsa om. Tror att jag var på fel humör när jag läste den.
 
Bok med skål ovanpå, för köpte båda på Björk å frihet second hand. (Skålen har jag gem i på jobbet.)
 
Fler noveller.
 
Där till höger om Doris ser vi en bok jag tyckte om, särskilt början av den.
 
 Doris på bok som också var bra.
 
Det här är den mest överraskande bok jag läst i år, eftersom det där med spänning inte riktigt är min grej. Detta var en av de bättre böckerna jag läst i år.
 
Ett stycke ur Jojo Moyes En andra chans. Fint tyckte jag, så jag tog en bild.
 
I källaren i huset där jag bor finns ett samlingsrum för möten etc i föreningen och där finns den här bokbytarhyllan. Där har jag både hämtat och lämnat en del i år. Bra grej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0