Lucka 2

Sen blev det den där sköna juldagen som alltid kommer efter julafton. Vi tog oss ut på en promenad och jag orkade tydligen ta med min kamera. Jag kan avslöja att det i övrigt, från och med morgondagens lucka, kommer krylla av mobilbilder i årets julkalender. Grejen med mobilbilder är ju att de främst ser bra ut i mobilen. I större version blir de ofta lite sämre. Jag vet inte när/om jag kommer sluta vara så bekväm/lat.
 
Motivet.
 
Verkligen ingen mobilbild. (Detta är min bror, det kommer ni ihåg från i går om ni nu inte känner honom. Isak heter han om jag inte skrev det.)
 
 Mamma. Även känd som Lena.
 
 
På kvällen spelade vi lite spel.
 
 
Kvällsgran. (Och nej, tydligen blir det inga bilder på pappa. Han var där, men jag lyckades inte fånga honom på bild. Det är mitt mål med resten av 2020: Lyckas ta en bild på pappa. Håll tummarna!)
 
Nästa dag (annandag jul) blev det en till promenad och syster (Elin heter hon, skrev jag det i går?) följde också med. (Det där att ta promenader två dagar i rad är också det något som nutids-Åsa borde ta efter.)
 
Elin och vattnet.
 
Några dagar senare hade utomlandsjulfirarna kommit tillbaka till Malmö och vi firare lite jul igen.
 
Vi fick bland annat en varm fin filt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0