Lucka 3

Nu har vi kommit fram till nyårsafton 2019. Harry hade tagit på sig slipsen, men på hans minspel kan man nästan se att han tänker på 2020 och att det inte är något att fira.
 
Vi anade inget, dukade fint och väntade på gästerna Anna, Renate och Kristofer. Och hunden Daisy.
 
Först tittade min bror förbi, som var bjuden på en 1920-talsfest.
 
Daniel var uppklädd med julklappen han fått av mig. (Den med bra minne kommer kanske ihåg att han innan hade en likadan brosch fast med en kanin, som hoppade iväg i Köpenhamnsnatten på hans födelsedag.)
 
Till förrätt gjorde Daniel soppa.
 
Sen har jag tyvärr ingen bild på huvudrätten, som var god fisk med tillbehör som jag glömt bort, för mitt i tillagningen gick vår ugn sönder. Sämsta timningen kanske? Maten blev med fördröjning i stället tillagad på spisen. Och den var god.
 
Anna hade med sig vacker och god efterrätt.
 
Sen väntade vi in det nya året och åt godsaker. Kanske spelade vi lite spel också? (Det är lättare att komma ihåg saker man har på bild. Jag dricker inte alkohol så jag kan inte skylla på det.) Det var en fin nyårsafton och tur att vi inget visste om 2020.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0