Lucka 7

Kommer ni ihåg förra året när jag köpte en bil? Och en kamera? Tyvärr höll bilen bara ett år, och knappt det, det fick bytas ut en del saker i den innan den till sist skrotades ungefär ett år efter att vi köpte den. Vila i frid Silverpilen/Crazy Carlos. Kameran är naturligtvis hel, men har knappt använt den. Kan jag skylla på corona?
 
Nu skulle inte denna lucka handla om vad jag köpte förra året, utan vad jag köpt i år. Jag köpte en glasfisk.
 
Lite smycken och en liten börs från Made by Essmoo är aldrig fel.
 
Harry fick en ny säng och filt. Jag tror att han la bollen där själv. Jag lämnade honom sen där en sekund och när jag kom tillbaka hade han krypit in i påsen sängen ligger i och letat upp godiset jag köpt till honom och ätit upp det. Så kan det gå.
 
Vi köpte den här bänken till balkongen vilket förbättrade balkongen med 100 %.
 
På grund av pandemin kunde inte svärmor klippa mig så jag gick till en frisör på första gången på väldigt länge. Fint va!
 
Någon månad senare klippte jag mig igen (fast jag var inte riktigt lika nöjd). Nu har jag inte klippt mig sen dess (i början av juli), och nu får det vara halvlångt, ett tag i alla fall. Köpte även tidningen i bild när jag hade klippt mig och klänningen är ett Traderafynd.
 
Nya teburkar (efter att kollega berättat att te tappar smak snabbare om man förvarar det i påsarna) och brödburk.
 
Hörlurar för peng i födelsedagspresent av svärföräldrarna.
 
Nya skor och ny klänning (när jag köpte klänningen var den för varm att använda, så blev som ett nytt fynd nu i höst när jag tog fram den).
 
Nya glasögon! Fina va! (De är så kallat ungdomsprogressiva, tog bara ett par månader att acceptera det. Att de är progressiva alltså, det där med "ungdoms" köpte jag direkt.)
 
Sen saknade jag mina gamla bågar och satte glas i dem med (utan det progressiva). Gissa om jag använt dem? Knappt.
 
Jeansklänning från Birgit och Benny, ett riktigt Traderafynd. (Daniels skjorta är/var också ny, om någon undrar.)
 
Blusen är också ett Traderafynd, och väskan köpte jag och är mycket nöjd med. Emma följde med som smakråd.
 
En kattring!
 
Köpte två spel, lysande halsband och nytt koppel till Harry och som ni ser i bakgrunden, en pall till Harry som plötsligt blivit halt. Mer om det senare.
 
Bästa köpet i år kanske? EN NY UGN! Som ni kanske minns gick den förra sönder på nyårsafton och det tog ett bra tag innan vi fick tummarna loss och skaffade en ny. (Det var ju inget fel på spishällen så vi har ätit i år, oroa er inte.) Näst bästa köpet var nog skohyllan till hallen, men den blir inte bra på bild. Mat lagad i ugn och ordning i hallen, vad mer kan man önska?
 
Köpte benvärmare.
 
Och ett pannaband som värmer bra, från Rino.
 
Köpte pennor och denna fantastiska julkalender med pennor (från Pen store). Mycket trevligt med en ny penna om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0