Lucka 8

Den här är den allmänna födelsedagsluckan. Det brukar ju gå åt fler än en lucka men i år har även födelsdagar ställts in. I bild bukett som svärmor Barbro fick när hon fyllde år i januari.
 
Daniel klippte Love när vi var där.
 
I mars fyllde Anna år och jag följde med henne på gongbad på en yogastudio. Det var väldigt avslappande och speciellt. Man ligger på golvet, med filtar och kuddar om man vill, levande ljus är tända och två personer (<- i det här fallet) spelade jättehögt på ett instrument som heter gong (ett jättegammal instrument, typ som en stor cymbal) och ljudvågarna och vibrationerna skulle få en att slappna av, och det gjorde det också. (Efteråt gick vi till Hemköp och det var vid den här tiden som folk köpte hem groteska mängder toalettpapper så hyllorna var tomma.)
 
I mars fyllde också Alice år.
 
Daniel hjälpte Love med ett avancerat bygge.
 
På grund av coronaeländet var det tyvärr inga över 70 på kalaset (det var heller ingen över 40 där).
 
Vi blev bjudna på mycket gott.
 
Sen gick tiden och i augusti blev det mer Legobygge på Loves 5-årsdag.
 
Fin dukning igen.
 
I september fyllde min svärfar Clas år och då blev vi utan förkylningssymtom bjudna på mat på restaurang. I bild Daniel och Alice på jakt efter Pokemons.
 
I oktober fyllde Daniel år och vi bjöd hans systers familj på mat i Daniels föräldrars lägenhet (som höll avstånd genom att åka till Åhus). I bild förrätten pumpasoppa med hummer och kanderade äpplen (kocken är Daniel som vanligt).
 
Ännu en gång har jag ingen bild på huvudrätten (som var veganska gryta) men det blev äppelpaj till efterrätt (detta är dock inte just den äppelpajen).
 
Jag fick en fin teckning av Alice och Harry hade tratt (samt festade för hårt tyvärr). Som sagt, mer om det en annan gång.
 
Chivas spanade mest efter husse och matte och undrade varför vi tagit över hans hem.
 
Ja, och sen kom den där andra coronavågen och nya restriktioner på det, så jag har inte varit och firat mina föräldrar, utan skickade i stället paket. Och det är ju inte heller så dumt med rolig post, även om det hade varit roligare att hälsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0