Lucka 12

Välkomna till skriv- men framför allt läsluckan!
Jag har nog köpt fler böcker än vad jag har läst i år men jag tycker om att ha böcker på kö.
Jag tycker om bibliotek men gillar inte stressen med att läsa just det jag lånat under en begränsad tid.
Jag har läst alla böckerna i bild förutom den uppe till höger. Den uppe till vänster köpte jag mest för jag varit med på några webbinarium med förfättaren (Frida Skybäck) i år. Barnboken köpte jag för skrivinspriration (den var söt) och En apa i Rågsved köpte jag för jag följer författaren på Instagram. Inte en favoritbok dock.
 
Det här är kanske mitt bästa fynd i år. Köpte dessa på samma gång på second hand-affären Björk å frihet på gågatan för nästan ingenting. Har bara läst den som är längst ner till höger, en typisk sommarbok. Just nu i skrivande stund håller jag på med novellsamlingen av Miranda July. Pojken som kallades det har jag köpt en gång förr och sen insett att jag blandat ihop den med en annan och då skänkt bort den igen. Insåg här om dagen att jag alltså gjort det igen... Så nu undrar jag, är den lästvärd eller ska jag ge bort den igen?
 
Här i uterummet i Brösarp pågick det en del skrivande i somras. 
Jag fick ett presentkort till en skrivcoach av mina föräldrar när jag fyllde år.
Ville skicka in mitt så kallade bokmanus till henne men insåg att jag var tvungen att skriva ihop det lite bättre innan jag kunde skicka in det. Det var väldigt givande att någon kunnig läste det och kom med kritik och förslag. Dock har jag inte rört manuset sedan dess. Har inte orkat ta tag i det, men jag kommer göra det.
 
Den här boken köpte jag för att få lite hjälp med mitt barnboksmanus.
Jag skulle säga att det hjälpte men har ändå inte skrivit så mycket på det.
 
Den här köpte jag förstås trots att novellen jag skrev i början av året inte kom med.
Den var förmodligen inte tillräcklilgt konstig.
 
De här köpte jag för inte alls länge sen och lät dem gå före i läskön. 
Malin Haawind har jag följt länge på Instagram och hon har skrivit en finstämd och lugn kärleksberättelse, det kommer två delar till. Lina Arvidssons Bygg inga berg är en fin diktsamling med betraktelser från kassan på ett ICA i Malmö.
 
Den här och Allt jag fått lära mig av Tara Westover är de bästa böcker jag läst i år.
 
Välkomna tillbaka till läs- och skrivluckan nästa år!
Jag önskar er en fin tredje advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0