Lucka 23

Ni kanske har märkt att jag kallar vissa bilder för "årets bild". Förmodligen började det med denna bild tagen i mars 2013 när jag var på promenad med min vän Björn i Kristianstad. Jag minns att han tog min kamera, tog denna bild och sa något i stil med "det var det, årets bild är fixad!". De senaste åren har detta kommit tillbaka till mig. Dock fanns det ingen årets bild från 2014-2017 så nu har jag fått göra en efterhandskonstruktion och leta upp bilder. Det tog sin lilla tid.
 
Årets bild 2014. Pappa leker med de andra pojkarna, Alfred och Charlie i Bertilstorp.
 
Detta verkade vara ett återkommande tema 2014. Tidigare samma år, Pernilla på samma cykel, här med sin systerson Alfred.
 
Årets bild 2015. Daniel, mina ben och katten Pippi som jag passade.
 
Årets bild 2016. Daniel och Harry spejar i Åhus.
 
Årets bild 2017. För att detta är så mycket ro i själen som jag kan få. Daniel och jag i Åhus, han grillar fisk och har hällt upp en öl.
 
Nu är vi tillbaka till bilder som blivit "årets bild" i samma stund som de tagits. Årets bild 2018 är tagen på Tures dopdag. Isak fotograferar Ture hos sin mormor, mamma fotograferar mig och jag fotograferar alltihop. Detta var i Sankt Olof eller där omkring.
 
Årets bild 2019. Spiderman x 2. Love i Limhamn och hans pappa Per.
 
Årets bild 2020. Doris gäspar och Harry som nyss opererat korsbandet försöker komma upp i soffan.
 
Denna har ni ju redan sett och nu kommer jag på att den är ju också tagen 2020 så det kan inte vara året bild 2021, som jag skrev i lucka 2.
 
Då får helt enkelt detta vara årets bild 2021.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0