Åsa assar: Sin köttfärssås

Jag brukar/brukade säga att jag behöver en kock. Helst en med skägg. Det är ju så innerligt tråkigt att laga mat. Fast egentligen behöver jag inte alls en kock, för det är ju inte det att jag är dålig på det. Det är jag oftast inte, tycker jag. Det här lagade jag häromdagen.
 
 
Ser väl inte direkt räligt ut?
Eftersom jag är så snäll så bjuder jag på receptet. (Fast det är inte så exakt, jag går ofta på känsla (försökte skriva det där utan att det låter som skryt, men kommer inte på någon annan formulering).)
 
Åsas köttfärssås
 
Du behöver:
Lök
Köttfärs
En burk konserverade körsbärstomater
En köttbuljongtärning
Salt
Peppar
Socker
Fryst broccoli
Grädde
 
Gör så här:
Skala och hacka löken, fräs i olja. Lägg i köttfärsen. Låt fräsa klart och häll sen på körsbärstomaterna, lite socker och buljongtärningen. Koka ihop och häll i lagom med broccoli. Salta och peppra, och så i med en skvätt grädde när det nästan är klart. Servera med pasta eller ris.
 
Hoppas ni lagar och gillar!
 
Fast det jag åt ikväll blev inte gott. Så jag kompenserade med en kaka till efterrätt. Tips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0